Elefánt
a sineken
A villamos csikorgó fékezéssel
váratlanul megállt. Paolo az utolsó sorban ült és a telefonján Facebook-videókat
nézegetett. Arra lett figyelmes, hogy a villamos továbbhaladásának semmi jele,
sőt, a kocsiban üresek az ülések.
De hová lettek a többiek? A
nyugdíjas a kék-fehér műanyag szatyorral, benne a három sárga almával, az
izzadságszagú fiú a baseball sapkában, meg a fiatal anyuka a nyughatatlan,
vörös hajú kisfiúval, és mások. Mindenki leszállt volna?
Meghibásodásra gondolt,
kinyújtotta a nyakát, de senkit sem látott egyenruhában, akitől megkérdezhette
volna, lesz-e helyettesítő járat, vagy mentesítő autóbusz a Piazza Risorgimento
felé, mert neki bizony nyolc órakor ott kell lennie.
Ekkor meglátott odakint,
szilárdan a szélvédő elé ülve, egy nagy elefántot, aki hintázva és kíváncsian
figyelt befelé a villamosba. Hatalmas teste megakadályozta a továbbhaladást. A járdaszigeten
nem várakoztak utasok. Arra gondolt, hogy leszáll, de mindhárom ajtót zárva
találta, és hiába nyomta meg a zöld gombot, azok bizony nem nyíltak ki. Előtte,
az üvegen túl, csak az elefánt csóválta a fejét, mintha csalódottságát fejezné
ki.
Paolo ezután az oldalsó ablakokat
próbálta kinyitni, hogy legalább tudjon valakinek kikiabálni, de csak két
gigantikus bronz oroszlánt látott a Modern Művészeti Galéria lépcsőjén. A kocsi
másik oldalához fordulva egy kisebb
tömeget vett észre a szemközti járdán, sokuk kezében telefon volt, azzal
fényképezték le a különös eseményt. A közeli étteremből is kiözönlöttek az elegánsan
öltözött emberek, némelyiknek még ital is volt a kezében, úgy bámészkodtak. Két
rendőrautót is látott kicsivel arrébb.
Paolo többször is meglengette a
karját és kiabálni kezdett.
– Hé, emberek, itt vagyok! – de senki sem
figyelt rá. – Hogy-hogy nem látnak? Hiszen narancssárga ing van rajtam? – tette
fel magának a kérdést. Mindenki csak az elefántra vagy a mobiltelefonjuk képernyőjére
meredt.
Ekkor eszébe jutott, hogy felhívja a közlekedési vállalatot.
– Jó estét! Bejelentést szeretnék tenni, hogy a 19-es villamost leblokkolta egy elefánt. Pontosan a
Modern Művészeti Galéria előtt.
– Igen, köszönjük, már tudunk róla, és már intézkedtünk is. Három munkatársunk a helyszínen
van – mondta a diszpécser.
– Igen, látom őket.
– Akkor miért hívott bennünket ?
– Bent ragadtam a villamoson – válaszolta Paolo kissé ingerülten.
– Nem maradhat a villamoson. Veszélyes lehet, szálljon le.
– Szeretnék, igen, de minden ajtó zárva van, hiába integetek, hiába kiabálok, senki sem figyel rám.
Nézze, zenész vagyok, ma este lesz a debütálásom az új zenekarban, muszáj nyolc órára odaérnem,
máskülönben oda a koncertnek, meg a sok eladott jegynek – magyarázta, majd halkan, nagyon
halkan hozzátette, hogy az én karrieremnek is.
– Tartsa a vonalat, megkérdezem a katasztrófavédelmet – mondta a diszpécser. Paolo számára iszonyú
hosszúnak tűnt az a két perc, mire ismét beleszóltak a telefonba. – Azt mondták, hogy nem biztonságos
most leszállni a villamosról!
– Ugyan már, ne viccelődjünk. Fél 8 van. Ha tíz percen belül nem indul el a villamos, vagy nem jutok
ki innen, el fogok késni! Legyenszíves küldjön ide valakit, aki kienged!
– Sajnálom, uram! Nem tehetek önért semmit. Azt mondták, maradnia kell a villamoson – és letette
a telefont.
Paolo reményvesztetten ült le a legközelebbi ülésre. Mit csináljak, kérdezgette önmagát. Értesítenem
kell a zenekar vezetőjét, s hogy ne üres kifogásnak tűnjön a dolog megnyomta a WhatsApp-ot a
telefonján és egy rövid kis felvételben mutatta be A 19-es villamos és az elefánt című történetet.
Miközben a választ várta, hangüzenete érkezett a feleségétől: „Drágám, bent vagy már? Ugye
nem izgulsz, minden rendben lesz, remekül fogsz játszani! Én is már megérkeztem, de még nem
lehet bemenni a terembe. Képzeld, most nézem itt az előcsarnokban a Tv-t, a 19-es villamos
előttül egy elefánt a sineken. Még jó, hogy nem azzal jöttem, mert biztosan elkéstem
volna!„
Paolo nem is válaszolt, mert hirtelen egy ragyogó ötlet jutott az eszébe annak hallatán, hogy már a
tévések is a helyszínen vannak.
– Akkor kezdődhet az előadás! – dörzsölte össze a kezeit, majd elővette a hangszerét.– Most talán majd
észrevesznek!
A bukóra nyitható összes kicsi ablakot kinyitotta. Megállt a villamos közepén, és hegedülni kezdett,
a jazztől a klasszikus zenéig minden volt a repertoárjában. Nem csak hegedült, de olyan hangosan
énekelte is a dalokat, ahogyan csak tudta. Valószínűleg valaki meghallotta a csodálatos zeneszót és
csengőhangú tenort, mert a villamos belseje felé mutatott. Hamarosan mindenki Paolot nézte és
hallgatta, a Rai Uno televízió operatőrei alig tudtak a tömegtől az ablakok közelébe menni, hogy
felvegyék az előadást.
A zeneszó hallatán még az elefánt is megmozdult, felállt, és mintha a cirkusz porondján lett volna,
táncolni kezdett, de már senki sem törődött vele. Paolo lett a sztár, akit több ezer ember nézett a Tv-
ben. Emiatt csalódottan elcammogott onnan, s elindult a Villa Borghese irányába, hátha talál
más nézőközönséget magának.Mivel a veszély elhárult, a villamos sín szabaddá vált, a villamos- vezető kinyitotta a járművet, s ha késve is, de folytatódhat az utazás.
Ám az ott lévő emberek egymást löködve betódultak a villamos belsejébe, és Paolo körül
tolongtak, mert mindenki szeretett volna kezet fogni vele, gratulálni neki. Hála az elefántnak,
és a rögtönzött, remek koncertnek, jobbnál jobb állásajánlatokat
kapott, és híres ember, ismert zenész lett belőle.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése